Armsad sõbrad!

Täna tuleb juttu kõrgest vererõhust ja … kaaliumist.

Ehk lühidalt öeldes: „Sööge banaani!“

Hiljuti juhtusin vaatama üht videod, mis käsitles kõrge vererõhu teemat, vastandades  looduslikke ravivõtteid tavameditsiini poolt väljakirjutatud retseptiravimitele.

Viidati uurimustele, mille kohaselt:

Meditsiiniliste vererõhku alandavate ravimite tarbijaid tabab infarkti- või insuldioht ühtviisi võrdväärselt nendega, kes neid ei tarbi. Ehk siis teisisõnu, retseptiravimite kasutamine ei anna meile eluea pikkuse osas mingisugust eelist, vaid pigem isegi vastupidi – regulaarne vererõhku alandavate ravimite tarbimine viib kõrvalnähtudeni. Need omakorda uute ravimite tarbimise ja uute kõrvalnähtudeni, jne.

Meie organism võiks olla aga mitte sedavõrd meditsiinitööstuse katsepolügon ja rahakott, kuivõrd võimalikult naturaalse ja tasakaalustatud toidu tarbimise ning tervislike eluviiside harrastamise tulemusel toimiv harmooniline süsteem.

Kui tihti aga soovitab perearst vererõhuravimi retsepti väljakirjutamise asemel hoopis kaaliumit (potassium) sisaldavate toiduainete tarbimist? Julgen arvata, et mitte kuigi sageli…

Augustis, 2012, Briti meditsiiniajakirjas „The Lancet“, avaldati Rootsis läbiviidud uurimus, mille kohaselt  selgus, et kaaliumi piisav tarbimine aitab oluliselt vähendada infarktiohtu. Artiklis viidati Ameerika Ühendriikidele, kus diagnoositakse aastas ca 750 000 infarktijuhtu. Pooltel juhtudel on tegemist esmakordse infarktiga. Üldjuhul järgneb esimesele infarktile aga suure tõenäosusega ka teine, mis tihtilugu on fataalne.

Nüüd aga lühidalt kaaliumist:

Kaalium on oluline mineraal närvisüsteemi ja lihaskonna (s.h. südamelihaste) normaalse funktsioneerimise jaoks. On tõestatud, et inimestel, kelle organismis on tuvastatud kõrge kaaliumi tase, on poole väiksem infarkti esinemise tõenäosus võrreldes nendega, kelle organismis on kaaliumit normaalselt või alla selle.

Piisav kaaliumi hulk organismis tagab ka üleüldiselt parema tervise – tugevama immuunsüsteemi ja tasakaalustatud pH taseme. Kaalium aitab väljutada organismist üleliigset kaltsiumit, aidates vältida neerukivide teket. Hea on ühtlasi ka teada, et üleliigset kaaliumiannust karta pole vaja (v.a. neerupuudulikkuse puhul) – see väljutatakse kehast neerude kaudu. Küll aga tuleb karta liigselt madalat kaaliumitaset – see võib saada saatuslikuks.

Kaaliumi „tüüpilisemad“ allikad:
Banaan
Rosinad
Datlid
Maasikad
Arbuus
Spinat
Sojatooted
Aprikoosid
Seened
Oad
Tsitrusviljad
Liha
Kala
Avokaadod
Tomatid
Kartulid

Kasutan siinkohal võimalust tuua täiendavalt veel mõned toiduained, mille tarbimisel on saadud positiivseid – vererõhku looduslikul teel alandavaid – tulemusi:

Vana hea küüslauk
Kaneel
Sibul
Oliivid
Oregano
Kardemon
Viirpuu viljad

Aga nüüd… banaani sööma!

Ole terve!

Sinu FitnessPartner

Kasutatud materjal:

http://www.bloodpressurenormalized.com/mgmb.php?subid=nnhbp125oct
http://www.naturalnews.com/033301_potassium_heart_attacks.html
http://www.umm.edu/altmed/articles/potassium-000320.htm
http://nutrition.about.com/od/foodfun/p/potassium_foods.htm?nl=1
http://www.naturalnews.com/035689_medicinal_herbs_spices_blood_pressure.html